E.ON bietet innogy Anleihegläubigern die Übertragung von Anleihen in Höhe von rund 11,5 Milliarden Euro auf E.ON an

13.08.2020

• E.ON zentralisiert die Finanzierungsaktivitäten im Rahmen des Integrationsprozesses der ehemaligen innogy Gruppe
  • Inhabern von innogy Anleihen wird die E.ON SE als neuer Schuldner oder Garant angeboten
  • Anleihegläubiger müssen dafür auf das Angebot, wie in den Angebotsunterlagen angegeben, reagieren

E.ON hat heute eine Transaktion zur Harmonisierung der Finanzierungsstruktur der E.ON Gruppe gestartet.

Die Optimierungsmaßnahmen im Rahmen des Synergieprogramms umfassen auch den Wegfall der Erstellung und Veröffentlichung der konsolidierten Finanzberichterstattung von innogy. Darüber hinaus werden alle verbleibenden Ratingverträge von innogy gekündigt. Außerdem wird erwartet, dass gruppeninterne Umstrukturierungen das Gesamtvermögen und/oder die Kapitalisierung, die den Anleihegläubigern von innogy zur Verfügung steht, reduzieren werden.

E.ON möchte sicherstellen, dass alle Gläubiger fair behandelt werden und bietet innogy Anleihegläubigern daher die Möglichkeit an, Schuldverschreibungen zu halten, die gleichrangig zu bestehenden E.ON Anleihen sind und vergleichbaren Anleihebedingungen unterliegen. Die Inhaber von innogy-Anleihen müssen dafür handeln und so auf das Angebot reagieren, wie es in den Angebotsunterlagen angegeben wird.

E.ON-Finanzvorstand Marc Spieker: „Die Umsetzung unseres Synergieprogramms ist in vollem Gange. Den innogy Anleihegläubigern die Möglichkeit zu geben, zu E.ON zu wechseln, ist ein logischer Schritt im Rahmen unserer Verantwortung gegenüber all unseren Stakeholdern.“

Die Transaktionsdokumente sind online verfügbar unter:

www.eon.com/innogy-anleihen

Citigroup und NatWest Markets unterstützen bei der Durchführung der Transaktion. White & Case fungiert als ihr Rechtsberater.

Important Information:

The notes and any new securities resulting from the liability management exercise (the “Consent Solicitations”) have not been and will not be registered under the U.S. Securities Act of 1933 as amended (the “Securities Act”) and any such new securities are being offered and sold pursuant to the exemption from the registration requirements of the Securities Act provided by Rule 802 thereunder.The Consent Solicitations are made with regard to the notes of innogy Finance B.V., a private company with limited liability (besloten vennotschap) incorporated under Dutch law (the “Existing Issuer”), guaranteed by innogy SE, a European Company (Societas Europaea) organized in the Federal Republic of Germany under German and European laws (the “Existing Issuer”) and are subject to German disclosure and procedural requirements that are different from those of the United States. Any financial information included in this press release has been prepared in accordance with applicable accounting standards in Germany that may not be comparable to the financial statements of United States companies. The Consent Solicitations will be made in the United States in reliance on exemptions from Section 14(e) of the U.S. Securities Exchange Act of 1934, as amended. As a result, the Consent Solicitations will be made in accordance with the applicable regulatory, disclosure and procedural requirements under German law, including with respect to the timetable, settlement procedures and timing of payments, that are different from those applicable under United States domestic tender offer procedures and law. It may be difficult for noteholders to enforce their rights and any claim noteholders may have arising under the federal securities laws, since E.ON International Finance B.V. (the “Substitute Issuer”) and E.ON SE (the “New Guarantor”) are located in non-U.S. jurisdictions, and some or all of their officers and directors may be residents of non-U.S. jurisdictions. Noteholders may not be able to sue the Substitute Issuer, the New Guarantor, the Existing Issuer or the Existing Guarantor or their respective officers or directors in a non-U.S. court for violations of the U.S. securities laws. It may be difficult to compel the Substitute Issuer, the New Guarantor, the Existing Issuer or the Existing Guarantor and their respective affiliates to subject themselves to a U.S. court’s judgment.Noteholders should be aware that the Substitute Issuer may purchase the notes otherwise than under the Consent Solicitations, such as in open market or privately negotiated purchases.